fredag den 9. august 2013

Ankomst til New York

Hej alle sammen!

Der kommer lige en lille opdatering her fra New York af ;-).

Jeg er ligeså lige ankommet til hotellet, og kommet op på mit værelse med to mine roommates fra Norge!

Ved midnatstid i onsdags tog min mor og jeg et tog fra Aalborg station hen til Kastrup lufthavn, hvor vi først var kl 6:00. Derefter fik vi lidt morgenmad på Starbucks og kiggede bare lidt rundt.
Så blev klokken 8:00 og jeg skulle mødes med de andre danske elever fra Explorius + selvfølgelig også en repræsentant fra Explorius. Vi fik hilst på hinanden og gik derefter hen og blev checket ind, hvilket tog noget tid, da der var kø.
Så fik vi sagt farvel til vores forældre, venner eller hvem man nu havde med. Derefter gik kun os udvekslingsstudenter op til gaten - også var det farvel Danmark!



Omkring klokken 12:00 (engelsk tid) var vi i London's lufthavn. Der skulle vi så vente i 4 timer på flyvet til New York. Vi gik rundt og kiggede, snakkede og var inde for at spise frokost, hvilket var super hyggeligt!
Så mødtes vi med nogle nordmænd og svenskere som også rejser med Explorius, og gik ind på flyvet med dem.
Flyvet var kæmpe stort, og jeg har aldrig nogensinde været i et så stort flyv før!!
Vi fik en pude, et tæppe, et par høretelefoner, der var en tv-skærm og vi fik serveret 3 retter + man fik tit noget at drikke.
Desværre blev vi ret forsinket, da der var regn/tåget/skyer i New York, så vi blev nødt til at flyve en omvej.
Langt om længe landede vi så i JFK airport (New York), hvor vi så IGEN skulle stå i kø i meget lang tid... Føler ikke jeg har lavet andet end at stå i kø :(.

Så mødtes vi med en repræsentant fra Explorius ved lufthavnen sammen med alle de andre skandinaviske udvekslingsstudenter. Så tog vi et lufthavns-tog hen til et sted, hvor vi så skulle med en bus hen til vores hotel. Og puhaaaaa, hvor er der dog varmt! Det er sådan en fugtig tæt varme, men jeg brokker mig ikke!!

I første omgang kom ikke ret mange med, og selvfølgelig var jeg en af dem :( - og de var ret langsomme om at komme tilbage, så vi skulle nu igen igen igen vente!
Så ankom den dog endelig, og vi kørte hen til hotellet.

Og ja, nu ligger jeg oppe i min seng på hotelværeslet og vil snart til at sove, da jeg er ret smadret + vi skal tidligt op i morgen + klokken er 00:01 herover.

Ville bare lige smide en lille opdatering forbi til jer, og jeg håber, i alle har det godt derhjemme!

____________

Har uheldigvis også problemer med min mobil.. Den har intet signal eller forbindelse, så hvis jeg ikke svarer nogle af jer, er det fordi jeg ikke har modtaget det!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar